Jar reklám
*************************
új mosogatószer – 25s +++ Értékelés: 4,0/10
Ugye az összehasonlítgatós reklámok korszaka lejárt, úgy értem nem szabad egy másik cég termékét pocskondiázni, és ahhoz képest meghatározni a mi termékünk nagyszerűségét. Ezért megjelentek az általános termékek az általános mosóportól kezdve az általános iskoláig… azt hiszem. Viszont véleményem szerint az a legbevállalósabb, ha mintegy önkritikát gyakorolva, saját korábbi termékünkhöz hasonlítjuk az újat. Tök kúl, menő, zsír. Hát nem? Jól tökön szúrjuk magunkat, kicsit olyan, mint a harakiri, vagy másnéven a seppuku. Nem?
- Kategória: Magyar
- Találatok: 1282
UPC reklám
*************************
Korlátlan mobilnet és beszélgetés – 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Nehéz a dolga a katonának… illetve nehéz a dolga a mobil szolgáltatást reklámozónak, mert bizonyos nagyon markáns szembeszelekkel kell megküzdenie. Hisz manapság a kézben tartott mobilra szegeződő tekintet az elidegenedés szimbólumává nőtte ki magát, különösen, ha más emberek társaságában jelenítik meg. A mobil szolgáltatói reklámokban pedig mi mást is láthatunk többnyire, mint kézben tartott mobilra szegeződő tekinteteket más emberek társaságában. Akkor most mi van? Hogyan oldjuk fel ezt a kínzó ellentmondást? Az elegáns megoldás nyilván az, sehogy. Ahogy esik, úgy puffan…
- Kategória: Magyar
- Találatok: 748
Telekom reklám
*************************
Magenta 1 – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Ez a hivatalos cím. Tényleg. Persze karaoke egy fenét, semmi zene, semmi felirat. Akkor már inkább acapella nagyi, de mindegy.
Vajon mi dönti el, egy reklám idegesítő-e, vagy sem? Nyilván embere válogatja. Kinek igen, kinek nem. A reklámalkotók nyilván arra lőnek, hogy minél kevesebb legyen az igen, mint a nem, vagyis minél kevesebb embert idegesítsen, és minél többet ejtsen rabul szépségével, kedvességével, cukiságával, viccességével, frappánságával, szellemességével, lenyűgözőségével, pozitív akármilyenségével. Az idegeskedő kisebbség legfeljebb nem eszik belőle, vagy akármi. Engem, mint reklámalkotót mondjuk idegesítene, ha a reklám kommentelőinek olyan 40-50 százaléka idegesítőnek találná a művemet. Persze gondolom egy bizonyos cégnagyságon túl lehet pont tenni rá…
- Kategória: Magyar
- Találatok: 3140
Danone reklám
*************************
krémtúró – 20s +++ Értékelés: 4,4/10
Aztán vannak azok a reklámok, amelyekben szörnyek vannak azok a reklámok, amelyekben… ja… Persze ezek nagyon vicces kis szörnyek, szörnyecskék, és az a hivatásuk, hogy megszemélyesítsék azt a rosszat, ami ellen a termék segítségével sikeresen felvehetjük a harcot. Ilyenek például a piszkot, a koszt, a szennyeződést, vagy a gonosz baktériumokat, vírusokat megjelenítő szörnykarakterek. De voltaképp bármit meg lehet jeleníteni ily módon, még fogalmakat is, mint például az irigység, a bánat, vagy éppen a hazaszeretet. Ja, lehet, a hazaszeretet, mint szörny talán nem éppen telitalálat egy reklámban, de feltételezem értik, mire gondolok… vagy nem…
- Kategória: Külföldi
- Találatok: 1037
Borsodi sör reklám
*************************
– 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Például a diktátorok, a diktatúrák erős törekvése többek közt kitörölhetetlen nyomott hagyni maguk után a világban, és nem csak az emberek emlékezetében, a történelemkönyvekben, hanem sokkal kézzelfoghatóbban, szobrokban, épületekben, egyéb „műalkotásokban”, átnevezésekben, mi több, új fogalmak, kifejezések alkotásában. Ez utóbbi diktátor hajlam a reklámok jelentős részében is felfedezhető, persze érthető okokból, nevezetesen, hogy egyszer és mindenkorra összeköttessék a brand az új fogalommal, kifejezéssel. Ha sikerül, az új kifejezés a közbeszéd részévé válik, igaz, ki emlékszik már az eredetére? De azért a diktátor csak próbálkozik tovább…
- Kategória: Magyar
- Találatok: 908
Bővebben: Kell ide egy ötletcunami...